הנך מועבר לדף בדיקת זמינות והזמנה
לא
כן
close הפרטים התקבלו בהצלחה, נחזור אליך בהקדם האפשרי
close מגזין
 

קראו את גליון אוגוסט 2013

הלובן המרחף, העוטף דברים מתהווים שקורמים עור וגידים ולבסוף בוקעים את המעטפת ומתחילים חיים חדשים, עומד במרכז הגיליון שלנו. הבתוליות עולה בגיליון מזוויות שונות, התייחסויות שונות ובנושאים שונים. מפרטי לבוש,דרך יצירות אמנות והגיגים פילוסופיים נוספים. מגישים לכם כאן התחלות חדשות, בתוליות ואינטימיות ומאחלים לכם חג שמח מאוד של התחלות, הגשמות ופריצות דרך.

שנה מצוינת!


התחלה חדשה מתקשרת תמיד עם לבן.
משהו צח, טהור, בין שמיימי לשקוף, בין מיימי לאוורירי, עוטף אותנו ומחזיר אותנו למקום ראשוני, בתולי של התחלה. כמה נעים להיעטף בלבן הזה ולחשוב שאפשר להתחיל הכל מהתחלה. קצת כמו התעוררות בתחילתו של יום, או אולי בדומה יותר לשלבי התפתחותו של הפרפר, אנחנו מפתחים ומתפתחים, מסיטים אט, אט את הליטוף הצחור מעלינו ונולדים מחדש.


ההתכנסות, החשיבה, קבלת ההשראה והלידה מחדש הוא מעגל חיים קסום שמלווה כמעט כל פיסה מפסיפס חיינו. זה נכון לגבי רעיון, אהבה, ילד שנולד או בוקר שמתחיל. במינונים ובעוצמות כאלו ואחרות, אנו נעים במרחב בתנועה תמידית על הציר שבין התהוות ללידה. החוויה מתעצמת ככל שאנו מודעים יותר, נותנים מקום לחוש את הלבן העוטף, את הרגע בו מוסט ואת ההתרגשות ביצירה הרעננה, שהגיחה לאוויר העולם.


זה בכל מקרה קורה, ועם חידוד של תשומת לב החוויה תתעצם ותעשיר אתכם.

מאחלים לכם שנה של מעגלים קסומים שיקחו אתכם הלוך ושוב בין ההתכוונות ליצירה עצמה. היו סלחניים עם עצמכם ותתמסרו למסעות הקטנים הללו, הם ישאו אתכם למחוזות רחוקים ויעניקו לכם משמעות ותשוקה אדירה לחיים.
מאחלים לכם שנה של יצירה, שנה טובה!
יש משהו מיוחד המונח אי שם במעמקי התובנות שמביאות עמן המילים צניעות וענווה. משהו נרגע שם, כשמזכירים אותן, משהו מתרכך, מאפשר להיות ולהתחבר. רבים מקשרים את הצניעות עם דלות והקישור עושה עוול למילה.מידה היא אולי אחת המילים שעל בסיסה צומחת הצניעות. כשדבר נעשה במידה הוא צנוע ועניו. כשהוא אינו נעשה במידה הוא אינו עניו ורחוק מלהיות צנוע. הצניעות הענווה היא יפיפיה, מרהיבה בפשטות שלה. לא פשטות חומרית, פשטות הרמונית שצומחת מתוך עצמה, פשטות שמאפשרת לדברים לקרות ולהתחבר למקום מסוים באופן שאינו מתאמץ, אינו מלאכותי ואינו מנסה להיות משהו אחר. הבית באבירים הוא דוגמא מופלאה לצניעות הזאת שאנו דנים בה.
מתחם האירוח, כמו ביקש רשות מהחורש הטבעי להיכנס ולהתכרבל בתוכו. בלי להפריע, בלי להרוס או לשנות, פשוט להיטמע בו, להפוך להיות חלק ממנו ועדיין לשמור על הייחוד שלו. הסוויטות מאובזרות בקפידה אך עם זאת מחוברות לסביבה ומכבדות אותה. השילוב המעודן בין קסם העבר לבין הנוחות המפנקת של ההווה, יוצרים יחדיו יוקרה מכילה, המביטה בגובה העיניים. התמהיל המדויק, המותאם באופן מושלם ומידתי, הוא למעשה התבלין הסודי של טל ורוני. נדרשת מיומנות רבה לשמור על צניעות, קודם כל בשביל עצמך ואחר כך בשביל אורחיך ויקיריך. ניתן בקלות רבה להפר את האיזון העדין הזה ובנגיעה רכה של תובנה עמוקה ניתן לייצר אותו ולשמור עליו.
 
ה-Raw Food, תורה ההולכת ומתפתחת שנעצה כאן בביצה המקומית, את רגלה. סביר להניח שכל אחד מכם שמע בזמן כזה או אחר על קיומה. עקרון הבסיס של התורה, דוגל באכילת מזונות מן הצומח, שאינם מבושלים ואינם מחומממים מעל טמפרטורה מסוימת, היות והבישול עצמו, קוטל את האינזימים, המינרלים, הויטמינים והאנטי אוקסידנטים החשובים הנמצאים במרכיבי המזון החי. כדי להשאיר את מרכיבי המזון חיוניים, מזינים ושומרים על הבריאות, אין לבשל כלל את האוכל וכל חימום שהוא לא יוכל לעבור את גבול 48 המעלות. נדמה שאין שיטה יצירתית מזו, המשלבת מגבלות כה רבות ומאידך מציעה מטבח מעודכן, שופע כל טוב, אנין ומגוון. ההרגלים שלנו לבשל, לטגן ולצרוב מתחלפים בשיטת ה-Raw Food. כיום פיתחו תנור ביתי מיוחד המותאם להכנת מזונות חמים בשיטה המיוחדת, בעזרתו אופים במעלות נמוכות מאוד, אך ממש אין חובה בתנור שכזה. כל שתדרשו הוא לשמור על מספר כללים והמטבח שלכם יוכל לקבל בוסט של בריאות וחיוניות. המזון הטרי ככל שהוא ראשוני יותר, קרוב לצורת המקור שלו, כפי שצמח מן האדמה או כפי שהבשיל על העץ, כך הוא מעניק לנו מכלול רחב יותר של דברים טובים, חיוניים ובריאים. מתחשק לכם לנסות?

קיבצנו לכם מספר מתכונים, קלים יחסית, טעימים להפליא עטופים במנות גדושות של בריאות ואהבה.
ממרח בטעם טונה (2-4 מנות)


המרכיבים
2 כוסות אגוזי מלך לא קלויים
3 גבעולי סלרי
1 חופן כוסברה או פטרוזיליה
3 בצלים ירוקים
1/4 כוס רוטב סויה אורגני טבעי
2 שיני שום


אופן ההכנה:
1. טוחנים את אגוזי המלך היטב. מוסיפים את שאר המצרכים למעבד המזון.
2. אם התערובת מתקעת לכם טיפה במעבד המזון, הוסיפו מעט מים.

המרקם המיועד אמור להראות כמו טונה במיונז.


פסטה פסטו וקישואים (2-3 מנות)


המרכיבים
6-8 קישואים (או זוקיני) קלופים
2 כוסות בזיליקום טרי
1/2 כוס אגוזי מלך
4 כפות שמן זית בכבישה קרה
1/2 כפית מלח ים טבעי או לפי הטעם
1 שן שום
קמצוץ פלפל שחור טחון
1 כפית מיץ לימון סחוט טבעי


אופן ההכנה:
1. קולפים את הקישואים ומייצרים מהקישוא כולו, רצועות דקות וארוכות. את ערימת הרצועות יש להניח בצד.
2. מכניסים את שאר המצרכים למעבד מזון ומערבבים עד ליצרת רוטב פסטו אחיד אך לא מיימי מידי.
3. שופכים את רוטב הפסטו מעל רצועות הקישואים ומערבבים היטב. במידה ורוצים לחמם את המנה, מניחים בתחתית המייבש מזון למשך 10-20 דקות או אופים בתנור שחומם לחום נמוך כשדלת התנור פתוחה.


ולקינוח
כדורי שוקולד



המרכיבים
1 כוס שקדים
2 תמרים
2 כפות דבש טבעי לא מחומם
2 כפות אבקת קקאו טבעית
1 כפית תמצית וניל טבעית

1/2 כוס פתיתי קוקוס לא ממותקים או 1/4 כוס אבקת קקאו טבעית


אופן ההכנה:
1. מכניסים למעבד מזון את השקדים ומעבדים עד שהשקדים טחונים לגמרי.
2. מוסיפים את התמרים וממשיכים לעבד.
3. מוסיפים את אבקת הקקאו וממשיכים לעבד עד שהעיסה הופכת להיות כהה באופן אחיד.
4. מוסיפים את הדבש והווניל ומעבדים עד להגעת תערובת סמיכה ואחידה.
5. מגלגלים את הכדורים לגודל הרצוי ומצפים בקוקוס או באבקת קקאו, אפשר גם להשאירם ללא ציפוי.
6. מקררים למשך כשעתיים ומגישים.


המראה הנזירי מעניק מעטפת תמימה, נקיה וקדושה. יש משהו מיוחד במראה הזה המקפל בתוכו עדינות וטוהר לצד קו מעט גס. משהו רך עולה ממנו כשהוא מקיים דיאלוג עם אלמנטים נוקשים. ליקטנו עבורכם פריטים נזיריים מכל מיני סוגים...

 
אליז
חולצה בתולית
975 שקל
עמנואל
שמלה שחורה
1,350 שקל
אליז
שמלה נזירית
995 שקל
אלדו
עגילים גוטיים
89 שקל
אלדו
עגילים גוטיים
50 שקל
TWO A
ענק לצוואר
390 שקל
מיכל נגרין
שרשרת גוטים מחודדת
559 שקל
ליטל קלמנסון
עגילים נזיריים עשירים
396 שקל
ליטל קלמנסון
שרשרת נזירית
1,716 שקל
TWO A
צמיד גומי עם חיוקי מתכות
350 שקל
ליטל קלמנסון
צמיד גוטי
968 שקל
קרן וולף
צווארון נזירי
1,150 שקל
אלדו
תיק דמקה
400 שקל
עמנואל
סנדל אלגנטית
1,350 שקל
קרן וולף
ארנק שחור לבן
870 שקל
 
וונוס של סנדרו בוטיצ'לי היא אחד הקלאסיקות שמצליחות לרגש ולחדור לנימים העדינים ביותר בכל פעם מחדש. היכולת המופלאה של אמן הרנסנס, להביע ברגישות יוצאת דופן ואיטיליגנטית, את מהות האהבה האינטימית,הרכות והנשיות כשהן עולות מאלת האהבה, העומדת במרכזו של צדף, בהרמוניה, במינון מופלא, מרווח, כמעט מרחף ועם זאת אפוף נוכחות של צלם אישה במלא מובן המילה. וונוס נראית כבתולה ענוגה וצחה, היוצאת מהמים,במרכזו של צדף מעוגל ולמעשה כאן, במקום הזה מקבלת האהבה פרשנות של התחלה. נדמה שלא סתם חיבר בוטיצ'לי בין אלת האהבה ללידתה במים. נדמה שבאופן הזה מגלה עצמה האלה מחדש. לידתה של ונוס היא אולי לידתה של האהבה. גם אהבה היא סוג של התחלה. התחלה בתולית, בלי עבר ועם עתיד מסעיר ומרגש. כשאנו מתאהבים אנחנו מתחילים מסע קסום אל הלא נודע. אנחנו באהבתינו, יחד עם בן זוגינו, נחווה חוויה בתולית,ראשונית ואינטימית. האהבה המתפתחת תשתחל בעדינות לכל תחומי חיינו, קצת כמו מחלפות ראשה הזהובות של וונוס וקצת כמו קימורי גופה הנשי.





תקופת הרנסאנס, לכשעצמה, גם היא עוסקת בחידוש ובהמצאה מחדש. התנועה התרבותית שהתפתחה באירופה בין המאות ה-15 ועד ה-18, השפיעה על תחומי חיים רבים כמו פוליטיקה, מדע, דת, פילוסופיה, ספרות וכמובן אמנות. הטקסטים העתיקים מתקופת יוון ורומי העתיקות, עמדו במרכז תשומת הלב. מלומדי הרנסנס תרו אחר טקסטים אלו, שנשכחו בספריות מנזרים. רוב יצירות האמנות שאנו מכירים מהתקופה החשובה הזאת, אכן עוסקות במיתולוגיה היוונית כשהולדת וונוס היא אחת המפרסמות והנצחיות שבהן.