הנך מועבר לדף בדיקת זמינות והזמנה
לא
כן
close הפרטים התקבלו בהצלחה, נחזור אליך בהקדם האפשרי
close מגזין
 

קראו את גליון פברואר 2013

אין כמו פורים כדי לשים במרכז תשומת הלב את התחפושות והמסכות השונות,
אך גם אם מעט קשה לשים לב, מלוות אותנו השתיים כמעט בכל פינה ורובד משגרת חיינו.

ממסכות לשיער ולפנים, דרך משקפי שמש מעוצבים ועד כיסויי גדג'טים אופנתיים.
ממסכות הפולחן שהתפתחו והגיעו עד לעולם החדש של מחאה אינטרנטית חברתית. ומתחפושות אוכל אנינות ועד אג'נדות עיצוביות המטיפות לחשיפה מוחלטת ומתן כבוד לחומר הגלם הבסיסי.



חג פורים שמח
קריאה מהנה
עיצוב גלוי טומן בחובו אמונות ואג'נדות עיצוביות במרכזן טיפול במושג חשיפה. החשיפה מאפשרת בסופו של תהליך קבלת תוצר הרמוני ומושלם כשהיא מעניקה כבוד לחומרי הגלם הבסיסיים ומנסה להשאירם קרובים ביותר לתצורת המקור שלהם. לא בכדי זוכה רצפת הבטון החשוף, בבית באבירים, לתשומת לב ניכרת מהאורחים המגיעים להתארח במתחם היוקרתי. ניכר כי השילוב שבין הכבוד לחומר הגלם ובין היישום האיכותי והמדויק שלו, עושים עבודתם. הבטון הבסיסי יושם בשיטה ידנית מסורתית, ממש כמו של פעם, עם מלג', על הברכיים. הוא לא עבר כל מניפולציה ונשאר בתולי וטהור.
קיימות כיום שיטות יישום מודרניות,
 אך יש משהו נוגע ללב בשיטות המסורתיות המשלבות את מגע היד האנושי. גם הסידור הפנימי של חללי הבית, הפועל על- פי עקרונות אלו, ידאג לשמור על קווים אסתטיים פשוטים והרמוניים כאשר מה שנמצא מאחורי הדלת או מאחורי הוילון חשוב באותה מידה כמו החלל הנראה לעין.
הפשוט הוא לעיתים היפה ביותר. ניסיונות אגרסיביים לכסות ולחפות, מביאים עמם לעיתים קרובות תוצאה מתאמצת מדי השוברת בגסות את הקו ההרמוני של החלל. השלמות היא פועל יוצא של טיפול אסתטי ומעודן, בחשיפה.
כאשר עיצוב מתאמץ מדי, נכון מדי, מתאים מדי הוא סוגר עלינו וגורם לתחושת ניכור.
כשהעיצוב מדויק ואמיתי, חף ממאמץ או
ניסיון להיות משהו שהוא לא, הוא מאפשר לחווה אותו את המקום להיות.
גילגולה של המסכה מעיד באופן הברור ביותר על הצורך הבסיסי שלנו באלמנט ההסוואה ומאידך על הצורך להציבו בתוך גבולות ברורים. 
את המסכה הראשונה יצר האדם הקדמון כשביקש להתבטא ולהעביר מסרים. יכולת ההתבטאות היתה מינימלית, באותה התקופה, השפה כמעט שלא הייתה והמסכות סייעו לבטא סיטואציות, דעות ומסרים שביקשו חובשי המסכה להעביר. השימוש במסכה היה בעיקר על - ידי שימוש בחלקי גוף החיה כמו קרניים, עור ונוספים לצד צביעת חלקים שונים בגוף ובפנים. העיסוק סביב המסכות הפך לטקס פולחני ששילב בין המסכות לתנועה ומחול. מסכות אלו היוו בנוסף, מסכות הסוואה בשעת ציד.
בהמשך ככל שהתפתחה האינטיליגנציה האבולוציונית החל האדם לצור לעצמו מסכות לא רק בשעת פולחן אלא גם בשגרת היומיום.
 
המסכות הללו הביעו את כוחם ומעמדם של החובשים אותן. ככל שהמסכה הייתה נוצצת וגרנדיוזית יותר כך קיבל בעליה כח רב יותר. המסכה הפכה להיות יוצרת מציאות. עצם השימוש במסיכה המסוימת העיד על מציאות חדשה שנוצרה עבור החובש אותה ועבור מי שמביט ומתרשם ממנו.
ביפן, יוון ורומי העתיקה החלו להשתמש במסכות כעזר מרכזי בהצגות תיאטרון. המסכות סייעו בעיקר בסימול קווים לדמותו של השחקן - רשע, טוב, גנב, ליצן, דמות טראגית, דמות קומית ורבים נוספים. המסכות שילבו בין מסכות עץ, מסכות עשויות חומרים שונים בשילוב עזרים דוגמת נוצות, פרוות וחלקי חיות נוספים ומסכות שבסיסן על איפור בלבד.
מחזאים דוגמת מולייר ושקספיר השתמשו במסכה באופן עמוק ופילוספי ובחרו בה כדי לחשוף את השקר והצביעות את הערמומיות והגיחוך שמייצגים החיים. מכאן התפתחו קרנבלי המסכות בוונציה ובדרום אמריקה.
המסכות הפכו כלי לביטוי בעת הפגנות רחוב למיניהן - מסכות מוקצנות, להצגת דעתו של העם על השילטון, מסכות זהות כדי להעביר מסר של סולידריות וכוח.
 
הדרך שעשתה המסכה מהפולחן הדתי, טקסי הציידים וסופה בחדירה אל עולם היצירה האמנותית מוכיחה ומעידה על הצורך שלנו גם כיום במאה ה-21 בשימוש בה.
ואולי דווקא בעת הזאת המסכה קיבלה תשומת לב יתרה. בזמנים בהם הפנים שלנו הפכו לעמודים וירטואלים ברשתות החברתיות, אנו עוטים על עצמינו מסיכה באופן יומיומי ומתקשים להתנהל בלעדיה, עד כדי כך שלעיתים המפגש האנושי והאותנטי מרגיש מוזר.
פסיכולוגים וסוציולוגים רבים טוענים כי תפקידה של המסכה לעזור לאדם לאמת את מהותו ושאין אדם שלא התשמש במסכה בשלב כזה או אחר של חייו. המסכה מטבעה מציגה פנים שאינם אמת. גם אם מטרתה לייצג את הטוב או להסתיר את הרע היא עדיין בהגדרה הצגה שקרית של האמת. המסכה שומרת עלינו ושימוש נכון בה יסייע לנו ליצור לנו וליקירנו עולם טוב יותר. קיים קו דקיק ועדין שבין מיסוך תורם ומפרה לבין צביעות המבוססת על שקר.
גם חיוך מול המראה הוא סוג של מסכה, אך מסכה שפעמים רבות תקבע את המשך היום שלנו. תתפלאו עד כמה חזק כוחו של חיוך רחב אל המראה, רגע לפני שיוצאים מהבית לעוד יום של עבודה.
 
סוכרייה על מקל בטעם גבינת עיזים, פופקורן בטעם עגבניות שהוכן בעזרת חנקן נוזלי, סטייק שבושל בוואקום בתוך מדיח כלים וקאוויאר מלון - אלה כמה מנפלאות הבישול המולקולרי, תחום שמעורר הדים רבים בעולם הקולינרי בעולם.
הבישול, או הגסטרונומיה המולקולרית, הינם מושגים שנקבעו בשנות-90 של המאה הקודמת על ידי קבוצה של חוקרים אירופיים בתחומי הכימיה, הפיזיקה, הביולוגיה והבישול. למעשה, זהו תחום מדעי החוקר תהליכים פיזיקליים וכימיים המתרחשים בעת בישול המזון ומנסה להסבירם. המדע נכנס כאן לתוך המטבח וחושף את השפים לאפשרויות חדשות הגלומות בין כתליו. חסידי הבישול החדשני הזה מדגישים, כי הבישול המולקולרי העשיר את העולם הקולינרי בטכניקות בישול חדשות ובמרקמים מפתיעים והוא ממשיך לחדש באין סוף של פיתוחים ושכלולים. חלק משמעותי במטבח החדש הוא אלמנט ההפתעה, המשחק בין המרקמים, נוזלי ומוצק, חם וקר, שילובי טעמים שנראים ביזאריים לחלוטין על הנייר, כל אלה יוצרים חוויה חדשה שטרם נראתה במחוזותינו.
כשהטעם בפה לא מציית לציפיות של המוח אנחנו שמים אליו לב, לטוב ולרע. זה נכון לגבי הבישול המולקולרי וזה נכון גם לגבי מגע קטן של ג'ינג'ר בתוך מרק עוף או של תפוזים בוויניגרט בסלט החסה. מאז ומעולם אפשר היה להסתכל על העולם הגסטרונומי כמתחפש ואין ספק שהמתחפש המוביל כיום הוא הבישול המולקולרי, אך כתחום חדש וחדשני, מעבדתי מה, הוא נשאר ב"מעבדה" ומיושם ע"י משוגעים לדבר. במטבח, התחליפים והתחפושות הם מקור היצירה. סתירות פנימיות יכולות להפוך לנכס שסכום חלקיו גדול מן השלם.

קבלו את שני המתכונים המחופשים האהובים עלינו במיוחד. תהנו
כרעי עוף בשוקולד


מצרכים:
1 כפות שמן
6 כרעי עוף
1 בצל בנוני קצוץ
1 פלפל ירוק קצוץ
2 שיני שום קצוצות
1 כפית סוכר
2 כפות גרגירי צילי – אפשר פחות תלוי כמה חריף אוהבים
3 כפות חמאה בטמפ' החדר (או חמאה מזוקקת)
½ כוס יין אדום
2.5 כוסות ציר של מרק עוף
1/4 כוס שקדים מולבנים
1/4 כוס צימוקים
0.5 כפית כמון
0.5 כפית אגוז מוסקט טחון
1/4 כפית קינמון
0.5 כפית מלח
קליפה מגוררת מתפוז אחד
200 גרם שוקולד מריר 70% קצוץ



אופן ההכנה:
1. בסיר גדול וכבד מחממים שמן.
כדאי שהסיר יהיה כזה שאפשר מאוחר יותר להכניס אותו לתנור.
2. מוסיפים את העוף ומשחימים מכל הצדדים.
3. מוציאים מהסיר ומניחים בקערה.
4. בתוך השמן שבסיר, מטגנים את הבצל הפלפל והשום במשך כעשר דקות על להבה בינונית מוסיפים את הסוכר, את גרגירי הצילי ולאחר כמה שניות את החמאה, ומערבבים.
5. מוסיפים את היין האדום, מחכים מעט ומוסיפים את ציר העוף, השקדים, הצימוקים, התבלינים וקליפת התפוז.
6. מכסים ומבשלים על להבה נמוכה למשך חצי שעה.
7. ממיסים את השוקולד ברוטב שנוצר, מערבבים עד שהשוקולד נמס לחלוטין.
8. מחזירים את כרעי העוף לסיר, מכסים ומכניסים לתנור שחומם מראש ל-180 מעלות צלזיוס.
9. אופים במשך שעה וחצי עד שהעוף רך מאוד.




ומי אמר שסלט פירות חייב להיות מתוק?


מצרכים:
פומלה מפולטת
2 תפוחי עץ
2 אגסים
אפרסמון
2 קיווי
תותים
קרמבולה
צ'ילי טרי קטן (משתמשים ברבע)
אגוזי מלך שבורים
תמר קצוץ


אופן ההכנה:
1. מקלפים את הפומליות.
2. מסירים את הציפה הלבנה מפלחי הפומליות ומכניסים את "בשר" הפומליות לקערה.
3. מקלפים ומגלענים את התפוחים והאגסים.
4. חותכים לשמיניות ואת השמיניות לחתיכות קטנות.
5. מקלפים את הקיווי והאפרסמונים.
6. חותכים לשמיניות ואת השמיניות לחתיכות קטנות.
מצרפים לקערה.
7. מנקים את התותים מהגבעולים. חותכים כל תות ל-2-3 טבעות ומוסיפים לקערה.
8. ניתן לתבל בפלפל שחור גרוס, מלח ים, מיץ לימון או ליים, מיץ מתפוז, מעט ליקר או רום ושתי כפיות סוכר.
9. את התיבול משקשקים בצנצנת סגורה ויוצקים על הפירות.

משובח כתוספת לקציצות מתובלות



ו...תיבול נוסף, מעניין לא פחות

מרתיחים כוס וחצי מים עם חצי כוס סוכר


מוסיפים:
קליפה מחצי תפוז וחצי לימון - רצועות
ג'ינג'ר 2 ס"מ טרי קלוף וקצוץ
חצי תרמיל וניל או כפית תמצית (לא חובה)
שליש כוס נקטר מישמיש או אפרסק
מבשלים על אש קטנה עד שמצטמצם מעט
משהים ומצננים 10 דקות

מסננים ומוסיפים:
2 כפות מיץ לימון או ליים
3 עלי בזיליקום או 4 עלי נענע
מוסיפים לפירות, מערבבים ומגישים.
המסכות הן חלק בלתי נפרד מחיינו וברוב המקרים הן מאפשרות לנו להיראות טוב ולהרגיש טוב. ליקטנו עבורכם מבחר מסכות וכיסויים שבעזרתם החיים של כולנו יראו ורודים ומחוייכים יותר. ממשקפי שמש מעוצבים, מסכות לשיער ולפנים ועד כיסויים מעוררי השראה לאייפד שהפך כבר מזמן חלק אינטגרלי משגרת חיינו.


בוטיק אסתר ובלנקה
מסכת נוצות חתולית
260 שקל
בוטיק אסתר ובלנקה
מסכת וואן אופ אקיינד
980 שקל
אמארו
מסיכת אבנים טובות
2,700 שקל
בוטיק אסתר ובלנקה
מסכת נוצות
350 שקל
pq
משקפיים מנומרים
4,500 שקל
pq
משקפי זברה אדומים
4,500 שקל
קלרינס
סדרת מסכות פנים
220 שקל
קלרינס
סדרת מסכות פנים
155 שקל
קלרינס
סדרת מסכות פנים
339 שקל
i digital
כיסוי לאייפד
189 שקל
i digital
מנשא לדפים 
279 שקל
i digital
כיסוי לאייפד
229 שקל
 
 
שחקני קולנוע ותיאטרון חיים חיים שלמים כשהם מדלגים ממסכה אחת לשניה. בכל פעם מגלמים דמות אחרת, בעלת אופי שונה,
התנהגויות אחרות וניראות ייחודית שמביאה לידי ביטוי באופן ויזואלי ומרמזת על המתחולל בפנים.
‎בתיה רוזנטל וחניש, הוגה ומוציאה אל הפועל, עיצובים מקוריים ומלאי ייחוד לתיאטרון ולקולנוע ובבעלותה "בגדים מהקולנוע" מחסן תלבושות ממנו פועלת. רוזנטל היא בוגרת בה"ס למשחק ניסן נתיב, ובין היתר שחקה לצדו של זאב רווח ב"אדון לאון" ובמחזמר "כמו ציפורים" שכתב וביים יוסי בנאי עליו השלום. בשנת 2000 זכתה בתיה בפרס לעיצוב תשלבושות על הסרט "כיכר החלומות" ועיצבה את התלבושות לסרט "סיפורי בית הקפה", בכיכובו של משה איבגי.
‎רוזנטל אינה מייצרת ייצור המוני. היא מכירה את הדמות היטב לפני שפונה לתכנן את התלבושת עבורה. נפשה האמנותית והזיקה למשחק מצליחים להוליד בכל פעם מחדש תלבושות ופריטים מלאי חיים המוסרים מסר אותנטי לצופים.
‎במחסן התלבושות שלה מעצבת בתיה עיצובים מקוריים ויחודיים לתיאטרון ולקולנוע, לפורים, להפקות ולאנשים פרטיים.